Finał Konkursu Ortograficznego „Corrida”.

Oj, się działo!

W niezwykle rzadkim układzie liczb w dacie (20.02.2020), do tego w tłusty czwartek odbył się równie wyjątkowy finał Konkursu Ortograficznego „Corrida”.

Najlepszymi torreadorkami zostały:

         Kaja Święch kl.8b

         Aleksandra Popiel kl.5f

Najładniejsze plakaty wykonali:

Im. Filip Gudowski

Im. Kacper Kordys

IIm. Oliwia Markuc

IIIm. Maria Kalbarczyk

Jednak prawdziwym świętem języka polskiego okazały się prezentacje przygotowanych scenek propagujących poprawną pisownię. Uczniowie wykazali się olbrzymią pomysłowością i kreatywnością, pisząc teksty i układając choreografię. Zgromadzeni w auli szkolnej nauczyciele i uczniowie klas 4-6 byli świadkami niecodziennego widowiska. Na scenie gżegżółka tańczyła z góralem, hojny mechanik samochodowy hołdujący chwalebnemu fachowi zachwalał hamulce, haki i chodził do filharmonii. Ortografki uciekały przed Ortzasadą, a artyści z Lady Pank namawiali do poprawnej pisowni.

Największą furorę zrobił zespół z klasy 6c z inscenizacją pisowni partykuły nie z różnymi częściami mowy. Zdobyli pierwsze miejsce, a główna aktorka, Marta Frączek, dostała nagrodę za osobowość sceniczną.

Jestem „nie” zmienne „nie”

Nie z wszystkimi łączę się

Lubię ściskać swe okowy

Lecz nie z każdą częścią mowy

Choć amantów mam bez liku

To się kocham w rzeczowniku

Bo stateczny jest ogromnie

Choć czasami zmienia formę

Mówią o mnie niedorostek

Niesportowiec i niemowa

Lecz ja nie

Tu w sercu chowam

Bardzo lubię też przysłówki

Utworzone z przymiotnika

Niespodzianie, niecodziennie

Wprost uwielbiam ich spotykać

Mam kłopoty z przymiotnikiem

Najpierw kocham, potem nie

W stopniu równym jest mi bliski

A w tych wyższych to już nie

Sama nie wiem, daję słowo

Skąd ta niechęć ma wynika

Lecz nie cierpię czasownika

„Nie” nie łączcie z czasownikiem

Chyba że zamiary macie złe

Niepokoić nienawidzić

Niewolić lub niecierpliwić się

Z liczebnikiem i z zaimkiem

Też nie po drodze mi

Nie mój, nie pierwszy i ne trzy

Chociaż jestem partykułą

I rodzinę kocham swą

Lecz nie łączcie mnie z siostrami

Li, czy, no, że, czyż, by, nie

Jestem ”Nie” dziwne ”Nie”

Poznajcie gusta me

Moje chęci i niechęci

Polonistów wszak to kręci

Zabawa była przednia – uczniów naraziła na niebezpieczeństwo szybkiego przyswajania wiedzy oraz ryzyko zgłębienia tajników ojczystego języka.

                                                                  Wasze polonistki